6 noworocznych postanowień mamy (przyszłej i obecnej)

28-12-2018

Kończący się rok to dobry moment nie tylko na podsumowanie minionych wydarzeń ale i przemyślenie noworocznych postanowień. Wielokrotnie zdarza się, że nie udaje nam się wytrwać we wszystkich złożonych sobie obietnicach — dlatego w tym roku warto postawić na mniejszą ilość postanowień by ich realizacja nie przysparzała problemów. Poniżej proponujemy kilka postanowień z których skorzystają zarówno przyszłe jak i już obecne mamy.

1. Zdrowsza dieta

Nie od dziś wiadomo jak ważna w okresie ciąży jest prawidłowa dieta przyszłej mamy — ma ona ogromny wpływ na prawidłowy rozwój płodu oraz spokojny przebieg ciąży. Znaczenie ma nie tylko to, co jemy ale i świadomość tego czego jeść nie powinnyśmy. Zdrowa, zbilansowana dieta ma też dobroczynny wpływ w okresie karmienia piersią, dlatego po urodzeniu dziecka nadal warto zwracać uwagę na spożywane pokarmy. Wybór produktów bogatych w dobroczynne witaminy i składniki przyczyni się również do szybkiego powrotu do zdrowia i formy sprzed ciąży.

Jeśli więc do tej pory Twoja dieta pozostawiała wiele do życzenia wraz z Nowym Rokiem warto zmienić nawyki żywieniowe.

2. Ćwiczenia

Nie jest tajemnicą, że ruch to zdrowie. Regularne ćwiczenia nie tylko dobroczynnie wpływają na stan naszego ciała ale i umysłu. Wykonywanie prostych, bezpiecznych ćwiczeń zalecane jest również w okresie ciąży. Pozwala to zachować formę i prawidłową wagę ciała mamie, zapewniając jednocześnie prawidłowy rozwój dziecka. Ćwiczenia fizyczne pomagają również paniom po porodzie wrócić do sylwetki sprzed ciąży. Wiele siłowni i ośrodków fitness oferuje obecnie zajęcia z maluchami, na których połączyć można wysiłek fizyczny mamy z zabawą dla dziecka pod okiem wykwalifikowanego instruktora.

Marząc o powrocie do idealnej sylwetki lub o prawidłowym i zdrowym przebiegu ciąży warto do listy noworocznych postanowień dopisać regularny ruch.

3. Spacery na świeżym powietrzu

Niepokojące statystyki pokazują, że coraz mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Ma na to wpływ między innymi postęp technologiczny umożliwiający nam załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu. Nie pomaga również pogarszająca się jakoś powietrza w dużych metropoliach lub w okresie zimowym. Mimo tego warto jest dotleniać organizm np. na regularnych spacerach poza miastem — ma to niezwykle dobroczynny wpływ na organizm zarówno kobiet w ciąży jak i mam i ich dzieci.

Jeśli dotychczas spędzałaś mało czasu na świeżym powietrzu dopisz do swojej listy noworocznych postanowień regularne spacery.

4. Czas na relaks

Praca, stres, natłok codziennych obowiązków często powodują zmęczenie, dlatego w Nowym Roku warto postarać się o znalezienie czasu na relaks, którego coraz częściej zaczyna brakować również kobietom w ciąży. Przygotowywanie się do powitania na świecie nowego życia bywa przytłaczające dlatego należy pamiętać aby choć na chwilę każdego dnia zwolnić tempo i wsłuchać się w siebie, pomedytować — wystarczy pół godziny dziennie. Jeszcze większy problem ze znalezieniem czasu dla siebie mają mamy niemowląt. Opieka nad dzieckiem wymaga wiele uwagi i poświęcenia — w tym okresie czas relaksu jest jeszcze bardziej bezcenny dlatego pamiętajmy aby skorzystać z każdej nadarzającej się okazji — szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko.

W przypadku, gdy to tej pory odmawiałaś sobie chwili relaksu, w 2019 roku zadbaj by takich chwil było coraz więcej.

5. Rozwój osobisty

Okres ciąży to doskonały moment na rozwój osobisty. Po przyjściu na świat dziecka przez jakiś czas Twoja uwaga skupi się na niemowlęciu dlatego przed jego narodzinami warto ostatni raz zainwestować tylko w siebie. Wiele przyszłych mam wybiera się na wszelkiego rodzaju kursy — obecnie prym wiodą kursy językowe. Warte uwagi są również wszelkiego rodzaju kursy rękodzielnictwa. Kreatywnym mamom do gustu przypadną z pewnością np. lekcje szycia, dziergania na drutach czy wyrobu biżuterii. Kobietom, które posiadają już dzieci trudniej znaleźć czas na rozwój osobisty, nie jest to jednak niemożliwe co udowadnia co raz większa rzesza pań. Jeśli tylko masz możliwość choć raz w tygodniu przez godzinę rozwijać swoje zainteresowania, skorzystaj z tego. Nie ma nic lepszego dla malucha niż spełniona mama.

Niezależnie od tego czy dopiero spodziewasz się dziecka czy już je masz postaraj się w Nowym Roku poświęcać czas swoim zainteresowaniom i pamiętać o rozwoju osobistym.

6. Czas dla bliskich

Pojawienie się na świecie dziecka to niemała rewolucja w życiu wielu ludzi. Cała uwaga rodziców skupia się na niemowlęciu, przez co często zapominają o sobie nawzajem. W takim przypadku doskonałym postanowieniem noworocznym okaże się obietnica spędzania więcej czasu tylko we dwoje. Z takiego postanowienia z pewnością ucieszą się również dziadkowie, wujkowie i ciocie, mogąc spędzić więcej czasu z maluchem podczas gdy rodzice wybiorą się np. do kina lub restauracji. Z czasu we dwoje skorzystają również kobiety oczekujące przyjścia na świat dziecka — ciąża to ostatnie momenty kiedy jesteście z partnerem tylko we dwoje, tym czasem również warto się cieszyć.

Ciążowa rewolucja dotyka jednak nie tylko rodzin spodziewających się dzieci. W Nowym Roku nie zapominajmy o przyjaciołach. Choć w życiu mam zmieniają się priorytety, warto raz na jakiś czas wybrać się z przyjaciółkami na kawę, do kosmetyczki czy choćby na zdrowy spacer. Kontakt i wparcie innych kobiet może okazać się nieocenione w trudniejszych chwilach macierzyństwa, nie warto więc wraz z przyjściem na świat malucha rezygnować z dawnych znajomości.

7. Wytrwać w choć kilku noworocznych postanowieniach

Wytrwałości w realizacji noworocznych przyrzeczeń serdecznie życzy Zespół BabyBoom.